Tack Amerika

T?nk att befrielsen kom..

Just nu sitter jag och har historia, min andra lektion på dagen, vi har just avklarat vårt första prov om andra världskriget och har nu fått uppgifter om att skriva logg om mellankrigstiden, som vi alla vet kom andra värdskriget. Vid dess slut hade mer än 6 miljoner människor misst livet.. Bland dessa främst judar, men även romer och handikappade.
Kan ni tänka er den dag då Amerikanska trupper satt sina fötter på europeisk mark då befrielsen var som närmast och då räddningen kom på riktigt!.
Europa har staterna att tacka, så tack!

Kommentarer
Postat av: Anonym

6miljoner i koncentrationslägrena, ganska ignorant att skippa att nämna de andra +60miljonerna människorna varav ca 55% var civila.

sen kan vi också tacka jänkarna för atombomberna i japan under andra världskriget flera 100tusen mäniskor döda på ett ögonblick.

2007-04-07 @ 19:54:10
Postat av: vic

Okej, visste inte att det var så många, men för mig som själv som är av judisk härkomst är det kanske inte så konstigt att jag är tacksam, men hemskt är det när människor som är civila ska få sätta livet till.
Tror att du skulle ha resonerat likadant om du var i min situation! Alla har vi något i syggsäcken som formar våra värderingar och tänkesätt!

2007-04-07 @ 21:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback