I Mitt Kära Vinterland

182432-13182432-12182432-11182432-10182432-9

Idag var det äntligen dags för den efterlängtade idrottsdagen som för oss som varken hade skidor eller hade lust att åka skridskor att ägna oss åt en lång och välbehövlig promenad i Upplands skogar...
(Jag är ironisk, samtidigt som jag tycker att det var väligt trevligt även om mina fötter hade frusit till is)

Jag vaknade tidigt imorse för att hinna göra iordning min varma chokald, men han knappt höra väckarklockans ringing innan mamma kom in och väckte mig med att det var 18 MINUS ute, det gjorde mig osäkr att åka så jag ringde Johanna som sa att vi kunde åka dit och senare smita.. Smart tänkte jag och gick upp för att senare bege mig till Ekebyskolan, där vandringen skulle börja.
Väl framme fullt påklädd med dubbla underbyxor, dubbla halsdukar samt med ett snyggt pannband under min mössa ringde min kära vän just när Sara kom och sa hej.... Johanna hade åkt fel buss och skulle inte komma förrän senare när vi hade kommit fram till Hågby där hon med bussen skulle möta upp oss, tror ni att det blev så stackarn fick vänta hur länge som helstvid busshållsplatsen medan vi andra hann äta lite mat, gå och njuta av naturen samt vända om för att gå tillbaka, då kommer hon vår hjälte..

Nu har jag just fixat med min tröga dator, kollat lite bloggar och ska nu fixa med mina läxor innan jag drar in till stan för att fika med en kompis!..Jag har ju som sagt en resa kvar på mitt busskort eftersom jag lyckades med att planka hem, något som man inte ska göra.. AJAJ Victoria, men nu är det gjort, ska betala när jag åker in igen....

Tack för en trevlig dag alla som var med och bidrog till den...
(låter som om jag fylt år, men det har jag inte)

Kommentarer
Postat av: sara

HAHAHA. det var en klockren dag, med allt från kvinnan med pandaögon till chips och historielektioner från en rödhårig kvinna. och tävlingen nämn flest grekiska öar som jag vann så stort.
vilken tur att ni kom hem!
sov gott vic, vi ses imorgon!

2007-02-07 @ 19:19:24
Postat av: vic

sara: ¨hur härligt som helst, men vi får inte glömma min frityr och alla de mysiga hemma kvällarna som nalkas runt hörnet... Sara förövrigt hoppas jag på att komma imorn garanterat till gympan kommer jag iallall, känner mig inte bra just nu har lite feber tror jag,men men.. mycke kärlek till dej min vän

2007-02-07 @ 23:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback