Nu är det daxs att ta farväl!

Nu ?r det daxs att ta farv?l!
Tack och lov, nu är jag snart fri!... Kommer inte att behöva läsa matte på ages, det är daxs att säga adjö, adjö till dig mattematik!...
Jag kom ihåg när du och jag blev vänner som barn, vi fann varandra och jag gillade dig. du alltid fylld av spänning och lek!... Ja, du följde mig överallt, i mataffären när jag skulle handla mat, hos mormor när jag fick pengar, med farmor när jag tiggde glass och med farfar när jag tvingade honom att köpa nya sandaler eller ge honom pengarna som han hade sparat till tvättmaskinen, han fick nämligen betala för sig när han tvättade!..
Många gånger var du och jag ett, sen kom sommaren och jag kände att det inte var som förr, mycket hände i mitt liv som gjorde att jag inte tillät mig själv att förstå sig på dig, vi pratade inte längre samma språk, det var då som det vände..
Vi gled i sär du och jag, och idag vill jag bara säga, sånt är livet, du hittar nog nya vänner matte, nya vänner som förstår sig på dig när du snackar om allt det jag inte förstod på slutet!..
Kanske passerar vi varandra någondag, tilldess God Bless

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback