Vacker som en dag...

Asså, min dag var typ bland det konstigaste jag har vart med om på länge!...
Dagen börjar med att jag vaknar med ont i magen, ja det värker så mycket att jag knappt kan gå...
För att försäkra mig om att det inte var min lingonvecka kollade jag i kalandern och såg att det var något annat som inte stod rätt till. Hur som helst begav jag mig till skolan, för att vara med på jistoria lektionen, som jag hade sett framemot att träffa alla igen, som jag hade sett framemot att träffa ER, ni vet vilka ni är!...
Med ont i magen, ko mjag på att jag skippar lektionerna som kommer och åker hem. Innan jag åkte hem såg jag till att ringa till
Sjukvårdrådgivningen, som rådde mig att åka till akuten.
Jag ringde min fina mamma som stjutsade upp mig. Där satt vi i två timmar, utan att någon kom, ska säga att jag tackar Gud att det inte var sämre, då hade det vart jobbigt. Efter två timmar sträcker jag på mig och magonten har gått över. En tanke slog mig då att jag hade tagit vaccin mot kolera för någora veckor sedan som kan ge dessa biverkningar.
Tiil receptionen gick jag och sa att jag mådde bättre och ville åka hem. De avskrev vad jag skulle ha blivit skyldig 150 kronor och att jag var välkommen tillbaka. Nej tack, tänkte jag...
Glad i hågen stjutsar mamma hem mig, utan mag ont eller 150 kronor fattigare.


Kommentarer
Postat av: pauline

saknar dig min goding! bra att magonten är över! jag är hemma om mindre än en månad.. love!

Postat av: sara

haha, imorgon ses vi!

2007-05-22 @ 18:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback