She is playing with the fire..

She is playing with the fire..

Hon försökte iallafall.. My sis, rolig är hon som få i denna ålder. Skulle ha visat ett annat kort på henne i en cowboy utstyrsel, som hon hade på sig på sin klassfest. Att nämna var det inte tanken från början utan bara stand inn, när hon inte hittade något att ha i sin tänkte klädnad som Benjamin syrsa..

Har suttit och pluggar religion och svenska hela kvällen. Emellanåt har jag haft fina samtal med olika folk från Sveriges alla hörn.
Senast åt jag kvällsmat medan mamma förhörde mig på svenskan, hon läst olika berättelser och jag skulle gissa vilken titel den hade.
Hon hade knappt hunnit läsa några rader innan hon utbrast:
-Är det sånt här skit ni läser i skolan? Man fattar ju ingenting. Kan man inte lära sig något vettigare? Finns det någon som tycker att detta är kul?

-Ja mamma det finns det, min fröken tycker att det är jätte roligt, men hon gillar mest att läsa ur Dante när han besöker helvetet, sist när hon läste den satt hon och slog i takt till inledningen.

- Skolundervisningen nu för tiden...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback