Ur något dåligt, kan det komma något gott

" Sms för dig som inte vågar prata"
Min telefon signalerar att jag har fått nytt medelande.
"trevligt, tänker jag och öppnar sms:et"
Det är från min klasskompis som så öppenhjärtligt skriver:
" Jag har hört galet mycket rykten om dig idag!"
Jag tänker för mig själv en stund och bestämmer mig för att låtsas att jag inte berörs av detta,
eftersom det lika gärna skulle kunna vara ett skämt och man vill ju inte verka vara en paranoid
Så jag svarar: HAHA...

men sms:et har ändå satt sig i mitt huvud och jag kan inte sluta tänka
på vad jag har sagt under dagen eller snarare vad jag har gjort.
Jag kommer på dumma saker jag har gjort och sagt ,
men dessa saker vore bara tråkiga att sprida som rykten...

Jag sover på saken och får senare reda på att man ska rolla ner sms:et
och då ser man att det är ett skämt för paranoider;och jag verkar vara en sådan,
men det är inte fy och skam, utan jag kom på att det visar att jag har självinsikt och är redo för förändringar.
Om jag får tolka det på mitt vis.. 
Som jag redan nämnt kom jag på en del saker som jag bör förändra och filar nu ännu mer på
att bli ett bättre jag och i det långa loppet, bra bättre medmänniska.

Gör du det?..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback