min kära ryss

ja, man kan nästan tro att det är vår känslor som spirar i mig, kanske lite, men inte i detta fall.
det kom in en man, mycket äldre man som berättade att han var ryss, han pratade på om det och jag tyckte att det var intressant, så jag frågade massa saker..
han talade om att dom har en ekonomisk tillväxt som man även kan få till Sverige, jag tror att det var något sånt, men jag hörde helt fel och trodde att han sa att dom har kommunism och det borde komma till sverige, så jag frågade upprepande..

jag: tycker du att kommunismen ska komma till Sverige?
han: neeej, ekonomisk tillväxt, usch nej inte kommunism
jag: oh, vad bra
han: nej, Gud har inte skapat människan till att tro på is:mer..

jag fick mig då en tankeställare, inte för att jag nu kommer att gå emot mig själv med att säga att nej slopa kristdemokratin, slopa politiken, nej inte alls, men ändå, politiken är inte allt, nej, det som är allt är att älska Gud och sin nästa så som mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback