Som en vän sa till mig: Yrväder...

ja och jag tror att han har rätt, för visst är jag virrig och ibland glömsk... haha, men på ett sätt är det en del av mig, så länge jag inser och ständigt jobbar med den biten så går det ändå framåt.

trodde att jag hade sovmorgon imorse, eller snarare fick den informationen av min söta och högt uppskattade vän när jag stod och väntade på bussen.
glad och lättad vände jag tillbaka hem för att fira detta med en god frukost och dessutom för att senare återvända till stan tillsammans med min underbara kusin.

vi åkte in till stan och jag kom fram till skolan, jag såg en kompis med en spanska bok under armen och blev införstådd att jag hade blivit fel informerad, men jag blev inte sur, inte det minsta.

när jag senare ser på henne i klassrummet en halvtimme efteråt säger jag vad som hänt och ler, för jag hade inget att vara sur över.

klar med skolan åker jag och jobbar, börjar klockan fem, hinner plugga både filisofi och samhällskunskap emellan!




Sitter i kassan och dagens andra problem inträffar samtidigt som det tredje är på ingång.

En kund kommer med en väldigt stor sedel, då vi har två stora sedlar i samma fack och behöver spara på hundralappar tänkte jag växla ut den stora sedeln hos mig för att växla in hundra lapparna till två 500 hundra lappar i en annan kassa.
Och vad händer? Jo, kunden skulle vara snäll och stoppa i en femma för att få tillbaka så mycket sedlar som möjligt, men det han inte vet och det jag inte hinner reagera på är att det är det mynt eller den sedel som man sist stoppar i som först kommer ut när man växlar.
Jag hör hur maskinen värms upp och ut rinner det ut pengar, ja som en liten fontän, jag rycker snabbt åt mig en blomvas för att använda den som en hink.
Kön växer och snart är alla andra kassor öppna, där står jag i första kassan och försöker samla upp alla pengar som forsar ut ur maskinen.
Slutet gott allting gott brukar man ju kanske säga, men inte då.
Proceduren upprepas igen när jag ska växla sedlarna, allt spottas ut och både jag med mina kollegor konstaterar att det inte är min dag idag.
Men så kommer jag på, jag är ändå lycklig, jag har allt jag behöver och lite mer därtill.
Alla kunder var så trevliga idag, kanske var det även för att jag inte kunde sluta le.

Jag hann till och med komma på något filisofiskt idag.

Efter mycket om och men, efter många år av tänkande har jag kommit på att jag ska sluta filosofera, jag ska börja leva!!

Smart va?!

Till helgen åker jag till Gävle, senare på torsdag blir det Göteborg, Äntligen!


image263

Jag får inte heller glömma att jag fick ett fint kort av lian idag, hon är snäll hon med=)...
PUSS på dig älskade kusin!

Kommentarer
Postat av: Hänniii

JAA BRA IDÈ, LEEEV LIVET BABY! leeeek,tihiii! och duu happy alla hjärtans dag ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback